(7) Zasady oceny realizacji strategii
Ocena realizacji strategii polega na okresowym sprawdzeniu następujących wskaźników:
Ocena powinna być zamknięta każdorazowo wnioskiem o potrzebie (lub braku potrzeby) rewizji/zmiany projektu, w tym: czasu wykonania, etapowania, wielkości nakładów finansowych, sposobu organizacji prac.
Suma ocen poszczególnych projektów dokonywana corocznie powinna wskazywać, czy strategia ma być kontynuowana w przyjętym kształcie, czy też zachodzi potrzeba zmiany poszczególnych jej elementów. Zmiany te mogą polegać na korektach założonych w strategii projektów lub programów (do usunięcia niektórych z nich włącznie) lub tez na włączaniu nowych projektów lub nawet całych programów, w miarę pojawiania się nowych możliwości.
Uwaga: Misja i cele strategiczne nie powinny ulegać zmianie. W razie takiej konieczności, należy przygotować nową strategię.
Oceny wykonania strategii wraz z wnioskami dotyczącymi dalszych prac nad poszczególnymi projektami i ewentualnymi propozycjami korekt powinny być dokonywane przez osobę odpowiedzialną za koordynację strategii a następnie opiniowane przez specjalną komisję wybieraną w tym celu co roku przez Radę. Po zapoznaniu się z tą oceną Rada Gminy podejmuje uchwałę o kontynuacji prac oraz dokonuje ewentualnych zmian w strategii.