KontaktKontakt Strona glownaStrona główna

Ogólne

Wakacje w Świetlicy Socjoterapeutyczno-Integracyjnej w Piastowie i kolonie letnie w Stegnie

11-09-2006

"Piraci" - pod takim hasłem w dniach od 26 czerwca do 25 lipca 2006 roku odbyły się wakacje w Świetlicy Socjoterapeutyczno-Integracyjnej w Piastowie przy ul. 11 Listopada 8. Uczestniczyło w nich 29 dzieci i młodzieży, w tym również osoby niepełnosprawne. "Wakacyjni piraci" wykonali swój statek o nazwie "Potwór", przygotowali pirackie proporce i stworzyli symboliczną wyspę Fantazjana, na której wspólnie piekliśmy kiełbaski. I tak rozpoczęła się nasza wakacyjna przygoda. Współcześni piraci rozwijali swoje umiejętności i poznawali świat poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju zajęciach oraz wycieczkach. W tych dniach: - ćwiczyliśmy pływanie na basenie w Pruszkowie, - oglądaliśmy filmy w piastowskim kinie: "Księżniczka na ziarnku grochu", "Kurczak Mały", "Bambi II", "Na psa urok", - zapoznaliśmy się z nowościami kinowymi, czyli filmem "Auta" - w Ośrodku Sportów Wodnych AZS nad Zalewem Zegrzyńskim mogliśmy sprawdzić swoje umiejętności pływackie, pograć w siatkówkę plażową, badmintona, w piłkę nożną, popływać kajakiem oraz żaglówką, - zwiedziliśmy zamek w Czersku i uczestniczyliśmy w turnieju rycerskim, - uczestniczyliśmy w zajęciach z pantomimy zorganizowanych przez MOK w Piastowie, - wykonaliśmy płaskorzeźby w miedzi oraz latające modele szybowca, - stworzyliśmy hymn naszej świetlicy, - uczestniczyliśmy w różnego rodzaju grach, konkursach i zabawach zorganizowanych w świetlicy. Każdego dnia brać piracka przyznawała swoim członkom odznaczenia w trzech kategoriach: pomoc, pomysł i uśmiech. Uwieńczeniem naszych wspólnych zabaw było przygotowanie przedstawienia "O dzielnych rycerzach i podstępnym czarnoksiężniku". Wakacje w świetlicy zakończyły się 25 lipca rozpakowaniem i podzieleniem słodkich zdobyczy jakie zostały wręczone wychowankom za wspólną wyprawę piracką. Następnego dnia tj. 26 lipca wychowankowie pojechali do Stegny na letnie kolonie, by tam odkrywać nowe lądy i poznawać nowych kamratów. Serdecznie dziękujemy dzieciom i młodzieży za uśmiech i dobrą zabawę a wolontariuszom za pomoc w naszych wakacyjnych działaniach. Kolonie letnie w Stegnie Stegna - jedna z najpiękniejszych i najbardziej interesujących gmin Mierzei Wiślanej. To tu w Ośrodku Wczasowym "Bursztyn" w dniach od 26 lipca do 7 sierpnia 2006 roku dzieci z terenu miasta Piastowa uczestniczyły w koloniach letnich. Dzieci i młodzieży z Ogniska TPD, ze Świetlicy Socjoterapeutyczno-Integracyjnej oraz podopieczni MOPS korzystali z uroków nadmorskiej miejscowości. W koloniach letnich, których organizatorem był Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Piastowie wzięło udział 70 dzieci. Kąpiele morskie i plażowanie, zabawy w piasku oraz spacery szlakami bursztynowymi to tylko część atrakcji kolonijnych. Kolejne to całodniowe wycieczki autokarowe do Gdańska, Gdyni, Sopotu, Malborka i Fromborka. Ogniska oraz dyskoteki sprzyjały integracji grupy. Natomiast zajęcia plastyczne, sportowe, konkursy i zabawy rozwijały zainteresowania dzieci, uczyły dobrej współpracy i szacunku do innych. Podczas pobytu w Stegnie dzieci uczestniczyły również w zajęciach mających na celu kształtowanie umiejętności społecznych, takich jak: współpraca w grupie, umiejętność słuchania, asertywność, szacunek, tolerancja, wrażliwość, rozwiązywanie problemów.... Dzieci wróciły z kolonii wypoczęte i zadowolone. Z wypiekami na twarzy wspominają czas spędzony w Stegnie. "Fajnie, super, ekstra, odlotowo,..." o to tylko niektóre z młodzieżowych określeń. Już dziś pytają gdzie pojadą na kolonie w przyszłym roku. Jedna z uczestniczek kolonii powiedziała: "Kolonie były fajne, pogoda mogła być lepsza. Miło wspominam wychowawców, zwłaszcza swoją wychowawczynię. Była bardzo wyrozumiała i otwarta, zawsze miała dla nas czas. Podczas kolonii mieliśmy wiele interesujących wycieczek. Miło wspominam też dyskoteki i wspólne zabawy". Pozytywne opinie młodzieży i ich zadowolenie to najlepszy dowód na to, że kolonie były dla nich dobrym i ważnym czasem. Dla mnie wychowawcy najważniejsza jest opinia wychowawców kolonijnych dotycząca "naszych dzieci": - "Mają Państwo wspaniałe dzieci, są dobrą i zgraną grupą". Jestem dumna z tego, że nasi wychowankowie wcielają w życie to wszystko czego uczymy się podczas codziennych zajęć w ciągu roku szkolnego.