KontaktKontakt Strona glownaStrona główna

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ogólne

Znane są już wyniki kampanii

28-09-2006

Kampania "LATO BEZ %" - Piastów 2006 Zakończyła się w Piastowie kampania "LATO BEZ %", trwająca przez okres wakacji 2006 r. A oto wyniki jej przebiegu. 1. AKCJA INFORMACYJNA Do właścicieli 33 punktów sprzedaży alkoholu w Piastowie (sklepy, bary, gastronomia) wysłano list podpisany przez Burmistrza Miasta Piastowa, informujący o kampanii oraz przypominający polskie prawo w zakresie sprzedaży alkoholu nieletnim i prawach sprzedawcy. O kampaniach trwających w różnych miastach Polski można było zasięgnąć informacji w wielu mediach, m.in.: "Wprost", "Kurier Warszawski", "Super Express", "TVN24", "Polskie Radio Pr. I", "Radio dla Ciebie", www.bezprocentow.pl, www.wp.pl, www.onet.pl. 2. AKCJA PLAKATOWA "ROZBIJ SCHEMAT" W Piastowie w 33 punktach sprzedaży alkoholu rozprowadzono 33 sztuki plakatów i 33 sztuki naklejek. 3. AGENT SPECJALNY Założeniem "Agenta Specjalnego" była kontrola sprzedawców pod względem sprawdzania wieku młodo wyglądających osób, które próbowały zakupić alkohol. Na terenie Piastowa przeprowadzono 52 kontrole. W punktach sprzedaży, w których sprzedawca za pierwszym razem nie poprosił o dowód, przeprowadzana była druga kontrola. Wyniki pierwszej kontroli wyłoniły 19 punktów, w których agentowi udało się zakupić alkohol. Podczas drugiej tury wykryto jedynie 7 przypadków, w których sprzedawca nie zapytał o dowód osobisty. Wskazuje to na znaczną poprawę nastawienia i zachowania sprzedawców wobec młodych, kupujących alkohol. Tym samym akcja przyniosła oczekiwane rezultaty! A oto podział punktów sprzedających napoje alkoholowe w Piastowie ze względu na zachowanie się sprzedawców podczas kampanii "Lato bez % 2006": 1) Placówki, które kontrolowały wiek klienta: Sklepy 1. Cieszyńska 11 2. Dąbrowskiego 4 3. Hallera 4 4. Kujawska 28 5. Łukasińskiego 23 6. Plater 7 7. Skargi 24 8. Warszawska 9 9. Wysockiego 4a/1 10. Żółkiewskiego 9b Bary/Restauracje 1. Bohaterów Wolności 21 2. Piłsudskiego 26 3. Tuwima 2 4. Tysiąclecia 7 2) Placówki, które za pierwszym razem nie kontrolowały wieku klienta, a za drugim - tak: Sklepy 1.Lisa Kuli 10 2.Lwowska 16 3.Popiełuszki 12 4.Sienkiewicza 46a 5.Sienkiewicza 62 6.Słowackiego 29 7.Staszica 9b 8.Tysiąclecia 7 9.Warszawska 36a 10.Wysockiego 3a Bary/Restauracje 1. Poprzeczna 1c 2. Tysiąclecia 2c 3) Placówki, które dwukrotnie nie kontrolowały wieku klienta: Sklepy 1.Dworcowa 14 2.Dygasińskiego 13 3.Łukasińskiego 25 4.Skorupki 2 5.Słowackiego 1/3 6.Żółkiewskiego 9a Bary/Restauracje 1. Lwowska 8 4. ZAKOŃCZENIE Firma "Homo Homini", która realizowała dla nas kampanię "Lato bez %", sporządziła raport z jej przebiegu. Otrzymali go: Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Burmistrz Miasta oraz Policja w Piastowie. Przygotowano również "odpowiednie nagrody" dla każdego punktu prowadzącego sprzedaż napojów alkoholowych, który został objęty działaniami kampanii: - "Certyfikat NIE SPRZEDAJĘ NIELETNIM" - dla punktów, które za pierwszym razem wykazały się czujnością i sprawdzały wiek klienta, - List "1" z przypomnieniem i podziękowaniem - dla punktów, które za pierwszym razem nie sprawdzały wieku klienta, za drugim zaś legitymowały, - List "2" ostrzegający i zobowiązujący do zwracania uwagi na wiek kupującego - dla punktów, które dwukrotnie nie zainteresowały się wiekiem młodych osób kupujących alkohol. Certyfikaty i listy zostały doręczone do właścicieli punktów sprzedaży napojów alkoholowych w Piastowie.

« Powrót