KontaktKontakt Strona glownaStrona główna

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Oświata

Piastowskie Przedszkole nr 3 realizuje kolejny program UE

Piastowskie Przedszkole nr 3 realizuje kolejny program UE

27-09-2010

Od 1 stycznia 2010 r. w Przedszkolu Miejskim nr 3 w Piastowie ( poza ,,Szansą na przedszkole” ) - jest realizowany kolejny projekt unijny:
,,Wspieranie rozwoju dzieci przedszkolnych poprzez upowszechnienie zajęć z języka angielskiego wśród wszystkich wychowanków Przedszkola nr 3”.

Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013
• Priorytet: Priorytetu IX. ,,Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach” .
• Działanie 9.1 ,,Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”
Poddziałanie 9.1.1 ,,Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej.
oraz
budżetu Miasta Piastowa w łącznej wartości 408 966,08 zł. Wkład własny Miasta Piastowa stanowiący 1,5% wartości projektu w wysokości 6 134,49 zł pokryty zostanie z dochodów własnych zabezpieczonych na ten cel w budżecie Miasta Piastowa.
Dlaczego język angielski?
Od samego początku, kiedy zostałam powołana na to stanowisko zabiegałam o upowszechnienie nauki języka obcego w moim przedszkolu, po to by dać dzieciom tym naszym wychowankom świetny produkt edukacyjny, i po to by wyróżnić tę placówkę w środowisku, że jest inna nie szablonowa, otwarta na zmiany, chętnie podejmująca różne działania innowacyjne. Te działania wymusiła na nas też sytuacja. W ostatnich latach proces ten jest szczególnie przyśpieszony wzrastającą rolą środków masowego przekazu, a w szczególności telewizji, komputerów oraz łączy satelitarnych. W ten oto sposób dziecko staje się obywatelem świata. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że otwarcie na świat, przekraczanie granic będzie tylko pozorne, jeśli nie pokona się tej ostatniej bariery językowej. Nauczanie języków obcych pełni ważną rolę wśród innych przedmiotów. Język obcy jest nie tylko przedmiotem, ale i narzędziem nauczania, a tym samym może być nośnikiem określonych treści. Dlatego też, w szczególny sposób wpływa na jego rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny. Poprzez naukę języka obcego doskonali się pamięć, rozwija myślenie, ale przede wszystkim uzmysławia dziecku, że istnieją jeszcze inne języki oprócz języka polskiego, którymi można się porozumiewać.

Język angielski staje się częścią naszej rzeczywistości. Słyszymy go w filmach, telewizji, piosenkach, reklamach ,programach komputerowych. Małe dziecko, chociaż nie rozpoczęło jeszcze nauki tego języka, zna już wiele słów. Traktuje ono obecność obcych słów wokół siebie w sposób naturalny. Dla niego nie są one już obce. Małe dziecko uczy się języka obcego w sposób zupełnie nieświadomy. Nie potrafi jeszcze pisać i czytać, tylko słyszy i powtarza. Koncepcja pedagogiczna leżąca u podstaw programu edukacji językowej to przede wszystkim nauczanie języka poprzez metody odpowiednie do wieku dziecka oraz rozwijanie i kształtowanie osobowości dziecka. Niezbędne jest wiec stosowanie form pracy ukierunkowanych na rozwijanie aktywności dziecka przy jednoczesnym dostosowaniu ich do indywidualnych potrzeb i zainteresowań dzieci.
Jak przebiega realizacja tego projektu?
Zajęcia z języka angielskiego odbywają się codziennie po realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego czyli w naszym przedszkolu po godz. 12.30 i trwają do godz. 16.00 czyli 3,5 godz. zegarowej codziennie. Dla 3, 4- latków zajęcia trwają po 20 min w grupach 10 – 12 osobowych. Dla 5- 6 latków zajęcia trwają po 30 min w grupach 10 – 12 osobowych.
Zajęcia te odbywają się zgodnie z metodyką pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym; czyli poprzez szeroką pojętą zabawę. Chodzi o osłuchanie i kształcenie pozytywnej motywacji do nauki języków obcych.
Zajęcia prowadzą wykwalifikowani nauczycielka języka angielskiego, pomaga im asystentka. Zajęcia są bezpłatne, wszystkie pomoce do nauki zapewnia przedszkole.
Projekt ten skierowany jest też do rodziców: w każdym miesiącu w każdej grupie odbywa się zajęcie otwarte z udziałem rodziców, jest do dyspozycji psycholog. Projekt zakłada też spotkania z rodzicami i dziećmi typu ,,party”.
Muszę tutaj jeszcze wyrazić podziękowania władzom samorządowym, w szczególności p. Burmistrzowi Zdzisławowi Brzezińskiemu p. Przewodniczącemu Rady Miejskiej p. Grzegorzowi Szuplewskiemu, że otrzymuję z ich strony pomoc, są zainteresowani, pytają, sugerują, pomagają w rozwiązywaniu problemów, bo to nie jest tak, że wszystko przebiega zgodnie z planem , harmonogramem. Projekty unijne to – mimo wszystko - nowości, które dopiero wchodzą do placówek, wszyscy się uczymy, i jeśli występują problemy wspólnie staramy się rozwiązać i ta współpraca przynosi efekty.

Danuta Rusak
Dyrektor Przedszkola nr 3 w Piastowie

 

« Powrót