Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w przypadku:
- prowadzenie na obszarze pasa drogowego robót naziemnych, nadziemnych lub podziemnych,
- włączenie pasa drogowego lub jego części do placu budowy prowadzonej poza pasem drogowym,
- wydzielenia części pasa drogowego do wyłącznego korzystania przez określonych użytkowników,
- umieszczania reklam w pasie drogowym,
- innych działań, które powodują ograniczenie, zakłócenie lub zamknięcie ruchu drogowego, a nie wynikają z warunków ruchu drogowego lub stanu technicznego pasa drogowego.
Wymagane dokumenty
- wypełniony formularz wniosku na zajęcie pasa drogowego,
- kopia mapy geodezyjnej z zaznaczonym terenem objętym wnioskiem,
- zatwierdzony projekt organizacji ruchu.
Dokumenty do pobrania
Wniosek o zajęcie pasa drogowego - doc
Wniosek o zajęcie pasa drogowego - pdf
Opłaty
Opłata za zajęcie pasa drogowego naliczane są na podstawie Uchwały nr XLIII/201/2008 Rady Miejskiej w Piastowie z dnia 18 grudnia 2008 roku w sprawie ustalenia stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego na drogach gminnych (Dz. Urz. Woj. Mazow. z 2009r. Nr 1, poz.18, z późn. zm.)
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego pok. Nr 1
Termin i sposób załatwienia sprawy
Wniosek należy złożyć na miesiąc przed planowanym zajęciem pasa drogowego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity - Dz. U. z 2015 roku, poz. 460)
- Uchwała Nr XLIII/201/2008 Rady Miejskiej w Piastowie z dnia 18 grudnia 2008 roku w sprawie ustalenia stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego na drogach gminnych (Dz. Urz. Woj. Mazow. z 2009r. Nr 1, poz.18, z późn. zm.)
Inne informacje
Powierzchnia przewidziana do zajęcia winna obejmować cały plac budowy tj. miejsce wykopu, odkład urobku, składowania materiałów, powierzchnię zajętą pod sprzęt.